houdingtherapie

Houdingtherapie richt zich op diagnostiek en behandeling van functiestoornissen in het bewegingsapparaat in het algemeen en van de wervelkolom in het bijzonder.

Veel voorkomende houdingsgerelateerde klachten zijn: hoofdpijn, nekpijn, gespannen gevoel in de nek en schouderspieren, pijn tussen de schouderbladen, pijn in de onderrug en achterzijde van de bovenbenen. Soms is er sprake van tintelingen of een doof gevoel in de arm -hand of in het been -de voet. Al deze symptomen kunnen voorkomen en kunnen samenhangen met uw houding tijdens activiteiten in het dagelijks leven. Of dat nu uw werk betreft, uw sportactiviteiten, school of hobby.

Voor houdingsgerelateerde klachten bieden wij een breed scala aan therapeutische mogelijkheden:

houdingsoefening, dit houdt in het analyseren en bewust worden van belastende houdingen en leren hoe deze kunnen worden verbeterd

mobiliseren (“losmaken”) van spieren en gewrichten die een goede houding belemmeren (door rekoefeningen en manuele therapie)

analyse en adviezen met betrekking tot de werkplek

oefenprogramma’s gericht op versterking van de spieren die een goede houding ondersteunen

fitnessconcept voor een opbouw -herstelprogramma in 3 maanden, met 3 trainingsmomenten per week.

Dat u zich er bewust van bent welke houdingen voor u belastend zijn is belangrijk om klachten te voorkomen. En natuurlijk is het ook van belang om daar in uw werk, sport en hobby zo veel mogelijk rekening mee te houden. Maar tijdens uw werkzaamheden bent u gericht op uw taken, het is dan niet altijd mogelijk om tegelijkertijd continu aan uw houding te denken. Daarom richten wij ons vooral op versterking van uw houding door gerichte spierkrachttraining en realistische adviezen met betrekking tot de inrichting van uw werkplek.